Deklaracja dostępności
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej Programu Priorytetowego Moje Ciepło zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, wraz z późniejszymi zmianami. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://mojecieplo.gov.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów portalu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne cyfrowo z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą z zewnętrznych źródeł,
- niektóre dokumenty stanowiące załączniki do pobrania (np. wykazy, broszury itp.) są niedostępne cyfrowo i będą sukcesywnie poprawiane.
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-11-04
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez NFOŚiGW.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem dostepnosc@nfosigw.gov.pl lub telefonicznie 573 681 426. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy użytkownik ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej https://mojecieplo.gov.pl/ lub jakiegoś jej elementu, a także może zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. W takim żądaniu prosimy o podanie:
- swojego imienia i nazwiska,
- swoich danych kontaktowych,
- dokładnego adres podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść opisu, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najlepszy według osoby występującej z żądaniem.
- Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić najbardziej dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji NFOŚiGW zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia otrzymania żądania. Jeżeli dotrzymanie tego terminu, z powodów obiektywnych, nie będzie możliwy, NFOŚiGW niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja będzie możliwa, przy czym termin ten, zgodnie z przepisami, nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia otrzymania wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie będzie możliwe, NFOŚiGW zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy NFOŚiGW odmówiłby realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, każdy wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury wnoszący żądanie można złożyć wniosek
do Rzecznika Praw Obywatelskich w tej sprawie, link poniżej:
https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Siedziba Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej NFOŚiGW) znajduje się w budynku The FORM przy ul. Pańskiej 97 w Warszawie. NFOŚiGW dokłada starań, aby zapewnić dostępność przestrzeni dla wszystkich osób, w tym z niepełnosprawnościami.
Dojazd i parking
Do budynku można dotrzeć samochodem lub komunikacją miejską:
- Autobusy: linia 178 (Norblin 02, Rondo Daszyńskiego 01; 02 i 09), linia 157 (Norblin 05), linia 105 (Rondo Daszyńskiego 02, 03 i 09), linia 108 (Rondo Daszyńskiego 04 i 09).
- Tramwaje: linie 10 i 11 (Norblin 04 i Rondo Daszyńskiego 07 i 08), linie 1, 22, 24 (Rondo Daszyńskiego 04, 05, 06).
- Metro: linia M2 – stacja Rondo Daszyńskiego, wyjście nr 03.
Od strony ul. Pańskiej znajduje się wjazd na parking z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Skorzystanie z parkingu wymaga wcześniejszego zgłoszenia.
Wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia od ul. Pańskiej:
- główne wejście do The FORM,
- wejście do pionu C z recepcją NFOŚiGW.
Oba wejścia są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. Goście Funduszu korzystają z wejścia w pionie C, gdzie można:
- zostawić lub odebrać korespondencję,
- uzyskać pomoc pracowników recepcji,
- skorzystać z wózka (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym: +48 22 45 90 500).
Komunikacja wewnętrzna
- Przejścia zabezpieczone są bramkami dostosowanymi do wózków.
- Dojazd na piętra 3, 4 i 5 zapewniają windy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a i wyposażonymi w komunikaty głosowe.
- Schody prowadzące na piętra 3, 4, 5 wyposażone są w poręcze, a stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami.
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami dostępne są na parterze oraz na wszystkich piętrach zajmowanych przez NFOŚiGW.
Informacje sensoryczne
- Recepcja wyposażona jest w pętlę indukcyjną wspomagającą osoby słabosłyszące.
- Brak tyflomap, dźwiękowej nawigacji oraz oznaczeń pomieszczeń w alfabecie Braille’a.
- Pracownicy recepcji udzielają informacji o rozkładzie i funkcjach pomieszczeń oraz udostępniają wizualną wersję informacji o rozlokowaniu i funkcjach poszczególnych pomieszczeń zajmowanych przez NFOŚiGW.
Psy przewodnicy – osoby z psami asystującymi mogą swobodnie poruszać się po budynku.
Zasady poruszania się
Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, goście nie poruszają się po budynku samodzielnie. Towarzyszy im osoba zapraszająca lub prowadząca sprawę.
Dostępność w procesie rekrutacji
Do składania aplikacji zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami – jesteśmy otwarci na osoby z niepełnosprawnościami. Podczas procesu rekrutacji:
- udostępniamy elektroniczny formularz do składania aplikacji
- umożliwiamy korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań dostosowanych do potrzeb
- zapewniamy pętle indukcyjne
- dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych)
- umożliwiamy korzystanie z tłumacza migowego
- realizujemy poszczególne etapy naboru w formule online
Jeżeli masz potrzeby w tym zakresie skontaktuj się z nami już na etapie składania aplikacji – chętnie Ci pomożemy.