Skip to main content

Deklaracja dostępności

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej Programu Priorytetowego Moje Ciepło zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, wraz z późniejszymi zmianami. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://mojecieplo.gov.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów portalu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne cyfrowo z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą z zewnętrznych źródeł,
  • niektóre dokumenty stanowiące załączniki do pobrania (np. wykazy, broszury itp.) są niedostępne cyfrowo i będą sukcesywnie poprawiane.
  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-11-04
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez NFOŚiGW.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem dostepnosc@nfosigw.gov.pl lub telefonicznie 573 681 426. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy użytkownik ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej https://mojecieplo.gov.pl/ lub jakiegoś jej elementu, a także może zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. W takim żądaniu prosimy o podanie:

  • swojego imienia i nazwiska,
  • swoich danych kontaktowych,
  • dokładnego adres podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść opisu, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najlepszy według osoby występującej z żądaniem.
  • Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić najbardziej dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji NFOŚiGW zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia otrzymania żądania. Jeżeli dotrzymanie tego terminu, z powodów obiektywnych, nie będzie możliwy, NFOŚiGW niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja będzie możliwa, przy czym termin ten, zgodnie z przepisami, nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia otrzymania wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie będzie możliwe, NFOŚiGW zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy NFOŚiGW odmówiłby realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, każdy wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury wnoszący żądanie można złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich w tej sprawie, link poniżej:
https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Siedziba Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej NFOŚiGW) znajduje się w budynku The FORM przy ul. Pańskiej 97 w Warszawie. NFOŚiGW dokłada starań, aby zapewnić dostępność przestrzeni dla wszystkich osób, w tym z niepełnosprawnościami.

Dojazd i parking

Do budynku można dotrzeć samochodem lub komunikacją miejską:

  • Autobusy: linia 178 (Norblin 02, Rondo Daszyńskiego 01; 02 i 09), linia 157 (Norblin 05), linia 105 (Rondo Daszyńskiego 02, 03 i 09), linia 108 (Rondo Daszyńskiego 04 i 09).
  • Tramwaje: linie 10 i 11 (Norblin 04 i Rondo Daszyńskiego 07 i 08), linie 1, 22, 24 (Rondo Daszyńskiego 04, 05, 06).
  • Metro: linia M2 – stacja Rondo Daszyńskiego, wyjście nr 03.

Od strony ul. Pańskiej znajduje się wjazd na parking z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Skorzystanie z parkingu wymaga wcześniejszego zgłoszenia.

Wejścia do budynku

Do budynku prowadzą dwa wejścia od ul. Pańskiej:

  • główne wejście do The FORM,
  • wejście do pionu C z recepcją NFOŚiGW.

Oba wejścia są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. Goście Funduszu korzystają z wejścia w pionie C, gdzie można:

  • zostawić lub odebrać korespondencję,
  • uzyskać pomoc pracowników recepcji,
  • skorzystać z wózka (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym: +48 22 45 90 500).

Komunikacja wewnętrzna

  • Przejścia zabezpieczone są bramkami dostosowanymi do wózków.
  • Dojazd na piętra 3, 4 i 5 zapewniają windy z przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a i wyposażonymi w komunikaty głosowe.
  • Schody prowadzące na piętra 3, 4, 5 wyposażone są w poręcze, a stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami.

Toalety dla osób z niepełnosprawnościami dostępne są na parterze oraz na wszystkich piętrach zajmowanych przez NFOŚiGW.

Informacje sensoryczne

  • Recepcja wyposażona jest w pętlę indukcyjną wspomagającą osoby słabosłyszące.
  • Brak tyflomap, dźwiękowej nawigacji oraz oznaczeń pomieszczeń w alfabecie Braille’a.
  • Pracownicy recepcji udzielają informacji o rozkładzie i funkcjach pomieszczeń oraz udostępniają wizualną wersję informacji o rozlokowaniu i funkcjach poszczególnych pomieszczeń zajmowanych przez NFOŚiGW.

Psy przewodnicy – osoby z psami asystującymi mogą swobodnie poruszać się po budynku.

Zasady poruszania się

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, goście nie poruszają się po budynku samodzielnie. Towarzyszy im osoba zapraszająca lub prowadząca sprawę.

Dostępność w procesie rekrutacji

Do składania aplikacji zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami – jesteśmy otwarci na osoby z niepełnosprawnościami. Podczas procesu rekrutacji:

  • udostępniamy elektroniczny formularz do składania aplikacji
  • umożliwiamy korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań dostosowanych do potrzeb
  • zapewniamy pętle indukcyjne
  • dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych)
  • umożliwiamy korzystanie z tłumacza migowego
  • realizujemy poszczególne etapy naboru w formule online

Jeżeli masz potrzeby w tym zakresie skontaktuj się z nami już na etapie składania aplikacji – chętnie Ci pomożemy.

Nie czekaj!

ikona formy składania wniosków

Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym od 29.04.2022 r. do 31.12.2026 r. lub do wyczerpania dedykowanej puli środków. Wnioski przyjmowane są wyłącznie w wersji elektronicznej przez GWD.

INFOLINIA NFOŚIGW

INFORMACJE O PROGRAMIE I WNIOSKACH

INFORMACJE DOTYCZĄCE INFOLINII NFOŚIGW

Godziny pracy infolinii 7.30-15.30
W godz. 15.00 – 15.30 są obsługiwane wyłącznie telefony już oczekujące na połączenie z konsultantem. Wszystkich, którzy nie uzyskają połączenia do godziny 15.30, zapraszamy do kontaktu następnego dnia.

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI